2 april 2008

Akte fran motellet klockan 9.30 mot New York. Vi hade fatt tydliga nedskrivna instruktioner om hur man skulle kora utav var nye van Bart. Vi skulle aka over George Washington bron till Manhattan. Vi skulle valja upper level som vi INTE hade gjort igar. Men i upper level filen stod bara lastbilar. Bart hade berattat att om man inte skulle stalla sig i en cash ko far man dyra boter. Plotsligt blev vi sa osakra pa om vi fick sta har. En lastbil tutade for fullt och vi forstod inte om det var pa oss. Fick beslutsangest och i panik korde vi ur filen. Och hamnade pa lower level. Efter detta kunde vi lika garna riva vara instruktioner. Skyltningen i New York ar usel! Sa naturligtvis blev det manga vandor innan vi tillslut kom over bron till Brooklyn och kande igen oss. Trots detta missade vi varan exit och hamnade helt galet. Svart att ratta till. Kom tillslut till hostel'et. Lmnade in vara saker. Lyckades pruta ner priset till 30 dollar per natt. Jattenojd. Billigt + eget rum.

Vi bytte till manlig chauffor. Jonas bakom ratten och jag bakom kartan. Denna gangen lyckades vi riktigt bra. Vi lamnade in varan Pontiac grand prix till National. Denna gangen utan nagra skador.

Promenerade till Greenwich. Kom in i en skivaffar dar det gick tre losa katter omkring i affaren. Gulligt men dom stackars katterna var det fetaste katter jag nagonsin sett dom kunde knappt rora sig. Fy vilket djurplageri.

Jag hade en fruktasnvard huvudvark. Den kom strax efter att vi hade lamnat bilen sa jag har nog varit ratt spand over att kora i Manhattan trots allt. Det ar svart att uppskatta shopping i NY med huvudvark. Sa vid 18 tiden kopte vi ett 7 dagarskort till tunnelbanan for 25 dollar. Nu kan vi aka hur mycket vi vill fram och tillbaka. Vi tog oss till var station Nassau utan problem. Behovde inte vanta en enda minut ens. Tunnelbanan var sunkig och inte alls som i Stockholm. Taget korde JATTEfort. Nar vi kom tillbaka kopte jag en dricka som hette Naked. Den var FANTASTISK! Morkgron i fargen med smoothie konsistens och inneholl apple, mango, kiwi, banan, annanas, spirulina, broccoli, spenat, bla och grona alger, luktfri vitlok, ingefara och persilja. Later det inte gott :oD.

Vilade i en halvtimme pa rummet sedan gick jag och Jonas till gymmet. Vi ar sa feta nu. Men vi tranade hart i en timme, det tycker jag var bra utav oss. Har finns aven en pool och bastu som vi far utnyttja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0