27/3-08

Missade frukosten idag pga att det var dags att stalla fram klockan IGEN! Vilket datum blir det sommartid i Sverige? Har ni oxa stallt fram klockan eller ar vi bara 5 timmar efter er nu? Idag har vi bara akt bil. Vi akte in i Kentucky idag. Vilket coolt namn. Till lunch var vi ju tvungna att premiar prova Kentucky fried chicken. Det var nog favoriten hittills for mig. Klyftpotatisen var fantastisk. Nu har vi alla 3 gatt upp i vikt tror jag. Vi som borjade sa bra med sallader. Idag har det regnat hela dagen. Vi ar nere i 42 farenheit nu. Vi saknar Kalifornien med sina 85 farenheit. Slutade dagen med ett besok till Wahlmart. Ungefar som ett stort Coop forum. Hittade en vaska till. Pappa koper kepsar, Jonas koper t-shirts och jag vaskor och skor, ar man tjej sa ar man.

Just det en kul sak hande idag. Nar vi skulle checka in pa varat motell idag stod det en Amish familj bakom oss. Vi borjade prata md dem. Dom var jattetrevliga. Vi hade akt forbi en reklamskylt om en restaurang som serverade amish mat och vi fragade dem vad det var for sorts mat. Han sa att dom tillverkar allt sjalva och utan utan el. Helt ifran grunden. Genom att odla fram ingredienserna. Bra mat, som han tyckte att vi skulle prova. Han skickade ivag sina soner som snart kom tillbaka med 3 stora kakburkar. Han bjod oss och vi tackade och tog emot. Detta var nog det godaste vi atit pa hela resan. Dom var supergoda!! Usa har INGET gott godis. Antingen ar det for sott (det kan faktiskt vara det aven for mig) eller sa smakar det parfym. Oftast ar godiset aven i lysande farger, knallblatt, illrott eller sjalvlysande gul. Usch vad laskigt! Jag fragade om jag fick ta ett kort. Men mannen sag mycket besvarad ut nar han sa att jag fick men att han inte tankte posera. Sa jag tog bara ett snabbt kort, som inte blev vidare bra pa honom.

Kommentarer
Postat av: Vera

Japp, vi har sommartid nu. Ställde om klockan i söndags. Ni är fortfarande sex timmar efter oss.

2008-04-02 @ 11:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0