Antligen, bloggen fungerar inte riktigt harifran men DET HAR HAR HANT

25/3-08
 
Rullade in i Nashville idag till Jill Johnsson andra hemstad. Vi korde in i ett parkeringshus. Och gick sedan till huvudgatan. Har var inte mycket tiggare och uteliggare som i Memphis. Men manga speleman pa gatorna. Cowboyhats och cowboyboots i varenda affar. Vi fann en affar dar man kund kopa ett par och fa tva par extra boots gratis. Pappa kopte tre par jattesnygga boots. Jag kopte ett par boots(trodde jag aldrig) och ett par kangor. Jonass kopte ett par kangor.
 
I en annan affar fann Jonas ett par supersnygga Eccoskor for 39 dollar och jag ett par sommar skor fran Privo. Vagar knappt beratta men Anna och Veronica, jag gjorde det... jag kopte ett par fula morkbla plastskor jag oxa. Dom ar ju sa otroligt bekvama dom dar fula Crocs skorna. 24 dollar. Nu behover jag aldrig mer ga barafota pa ackliga strandbottnar. Borjar langta hem lite nu. Saknar mina vanner. Maste nog ringa hem snart igen. Det ar ganska billigt att ringa sa lange man pratar lange. Och det ar vi ju bra pa Anna ;o). Forresten Anna jag fick ett jattegulligt brev ifran Wen-Chun. Vilken go familj du (vi!) har. Hon forsokte pa alla satt att fa tag i mig via facebook. Men jag ar ju usel pa sega facebook och sag det inte forran idag. Typiskt, ska forsoka ringa till henne igen.
 
Efter all shopping gick vi till Wildhorse saloon och at mat. Pappa at revben, Jonas pasta och jag... hmm jag ALSKAR FAKTISKT pommesfrites. Vera snalla dra med mig pa innebandyn!
 
 
 
26/3-08
 
Idag akte vi in till Nashville igen. Vi splittrades i tva timmar. Jag och Jonas hittade ett stalle som hette Fedexkinko dar vi kunde hyra datorer. Jag forsokte logga in pa bloggen for att skriva men detta ar andra gangen som det inte har fungerat. Kan inte ens logga in. Vet inte varfor, alla andra sidor fungerar ju. Typiskt nar man antligen hittat en dator. Har ar nastan omojligt alla motel har wireless internet, men du maste ha med en egen laptop. Vi borde kanske kopa en, STEFAN HJALP!!! Vad ska vi leta efter? Jag vill ha en med stor harddisk! Vi fick tips om Bestbuy affarerna har. Maste kolla hpp det. det ska finnas laptops for 300 dollar dar.
 
Efter kinkos gick jag och Jonas pa en langpromenad. Jag tog endel kort. Men utanfor shopping gatan ar det ratt dott. Jag fann en kyrka som var otroligt vacker. Tog massor av bilder har. Haha Anna, du kommer att fa kolla pa bilder jattelange. Nu har jag nog tagit ca 2000 :o).
 
Klockan 14 traffades vi pappa igen. Gick till House of legends och tog en kaffe. Haftigt stalle. Massor pa vaggarna att titta pa. Dom har aven livemusik dar hela dagarna hela veckan. Country musik saklart. en kille sjong for oss. En lat hette "I love this bar". Jag tyckte om den, mste se om jag inte kan finna den nar jag kommit hem. Nojda med Nashville begav vi oss till bilen i parkeringshuset. Pappa hade inhandlat sin sista souvenir en sot Cowboynalle. Nu skulle vi bara kora till Bass pro shop och for att kopa ett kikarsikte till en van. Kommer till bilen och far annu en kalldusch, sidorutan ar inslagen. Varat bagage ar KNOKFULLT och vi hade vara jackor och nagra pasar i baksatet. Oaktasamt och korkat, vi vet. Vi har kommenterat detta flera ganger men inte vetat hur vi ska gora och slappt latit det ligga. Pappas resepengar lag i hans jacka men allt var kvar. Vi har tankt och tankt men kan inte komma pa nagot som saknas. Det var mest pappas saker eftersom han oftast sitter dar. Det ar bara jag och Jonas som kor och kart- och skyltlasare msate sitta fram.
 
Vi fick mycket hjalp. 4 garage anstallda och 1 polisman. Alla var mycet trevliga. Vi fick ringa till National roadassictens igen. Pinsamt. Men vilka trevliga manniskor. Vi blev tvungna att stanna kvar ett par timmar. Nar polisrapporten var gjord fick vi aka till Nashville flygplats och byta ut varan stackars toyota. Men det lyste i ogonen pa pappa nar vi fick varan fullsize bil utan extra kostnad. En Pontiac i brun, lila, svart (jattekonstig farg). Den har en sexcylinders motor, sager mig inget men pappa var tvungen att kolla efter direkt. Allt gick ganska smartfritt och kikarsiktet inhandlades. Bilade till Louiseville. Vadret var katastrof. Dimmigt, osregn och morkt. Vi lyckades matcha annu en "convetion i town" som i Las Vegas vilket hojer priserna katastrofalt. Men vi vagade inte kora vidare. Tog in pa Econolodge men lurades utav namnet. Drog varan snyfthistoria och fick 10 dollar rabatt, alltid nagot. 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Malm

Låter som du får ett utmärkt tillfälle att hämnas på mina långa bildvisningar:) Ska bli jättekul att titta på dina foton.Är grymt avundsjuk på era shoppingmöjligheter. Jag vill också shoppa i USA nu när det är så billigt! Men stackars Lasse o Wen-Chun när de kommer hit i sommar med sina dollar(pesetas). Kramar! Anna

2008-04-02 @ 17:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0