Bulletproof vest (mandag 31/3 -08)

Indierna som drev motellet Howard Johnsson var det pratigaste paret jag nagonsin mott. Trots att mannen forskt lura oss blev vi riktiga kompisar med dem. Dom var roliga och vi kommer nog att prata om dem lange. Frukosten intog inte direkt i lugn och ro. Kvinnan och mannen pratade i mun pa varndra och hogt. Men dom var vanliga och roliga. Dom gav oss en massa tips pa hur man ska lura sig fram i varlden. Aven hur man ska lura sig in pa motellen. Men aven hur man ska undvika att bli lurad. Kvinnan och mannen hade en gang mott ett Kanadensiskt par som blivit bestula pa allt de agde nar de var pa resa i Indien. Dom hade inte ens haft skor pa fotterna. De berattade livligt om hur dom hade hjalpt dessa stackare. Dom skrattade och skrockade hogt och brydde sig egentligen inte om ifall vi forstod vad dom sa eller ej. Men dom var harliga.
Dom var mycket fashinerade utav Jonas (dom oxa). Igar nar vi chekcade in sa mannen till Jonas: -Ah vad du ar vacker, ar du en skadespelare? Haha Jonas kommer att ha ett bra sjalvfortorende efter denna resan.

Vi akte vidare till New Jersey och stannade pa ett super 8 motel. Dom ar ofta billiga och har frukost och for det mesta finns det en lanedator.

Denna datorn som jag sitter vid just nu, ar dock jattelangsam. Sakert massor av virus och skit i den.

Medan jag sitter har kom en man som borjade prata med mig. Han ville lana datorn och jag berattade att jag bara skulle skriva fardigt inlagget i min blogg.

Drojde inte lange forran samtalet var i full gang och jag snart hade berattat att vi ska aka till New York pa tisdag och att de enda lediga vandrarhemmen som vi kunde fa tag i lag antingen i Brooklyn eller i Harlem. Vi valde tillslut Brooklyn eftersom detta hostel fatt bra kritik, och for att det hade ett gym och en svimmingpool. Han blangde pa mig med oppen mun och sa -Herrgud kan du NAGONTING om New York? Jag svarade att jag hort att det inte ar de allra basta omradena men att vi inte hade nagot att valja pa. Och att det dessutom ligger en polisstation pa andra sidan gatan. Han skrattade hogt och ropade till receptionisten har:- Vad betyder det nar det ligger en polistation i omradet? Hon svarade direkt: -Bad neighborhood! Sen sager, visst Brooklyn ar nagot nagot battre an Harlem but if you dont have a bulletproof vest and knows what you are doing, thats not where you wanna be.

Slutade med att jag fick hamta Jonas. Sedan satt vi i 3 timmar framfor dator och kollade alternativa stallen. Killen verkade vara ganska rik och hade mycket hogre krav an oss. Han hade inte en hort talas om ordet Hostel. Han tyckte vi skulle bo i Queens och behalla bilen och sedan kora varje dag in till Manhattan for att besoka det. Vi hade inte riktigt samma asikt. Vi vill bara bli av med bilen slippa trafiken och parkeringsplatser och problem. Stanna pa ett och samma stalle med vara vaskor och bara gora vad vi vill under dagarna. Mannen som hette Bart gjorde oss jatteoroliga. Bara tanken pa att boka om allting gjorde mig gratfardig. Vi ar sa trotta nu.

Nar vi pratat och letat sgar plotsligt Bart. Vet ni vad... vi tar eran bil imorgon sa aker vi in till New York och kollar upp stallet. Ar det inte bra sa hjalper jag er att leta upp ett annat stalle. Han berattade att han driver en egen firma och hade inget for sig imorgon.
Bart ar fodd och uppvuxen i New York sa han hade inga problem emd att kora dar sa han. Men numera bor han i Colorado och hade inte varit inne i New York pa 8 ar. Han sa att saker kan ju ha forandrats, men han tvivlade pa det. Dodstrotta men tacksamma stupar vi nu i sang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0