Sightseeing i New York med egen guide (1 april 2008)

Klockan ar nu halv tva pa natten, jag ar jattetrott men maste bara kort beratta om varan dag. Jag sov jattedaligt i natt. Jag var orolig men samtidigt pirrig over att ha nagon som skulle kora oss runt i New York. Lilla jag i stora New York. Vi gick upp 8.15 snabbduschade och rusade ner till frukost rummet dar vi motte Bart. Hans telefon ringde hela tiden och han pratade hogt. Han hjalpte nagon van som skulle salja sin firma och gav goda och omtanksamma rad.

Vi har haft en helt fantastisk dag. Bart ar mycket vanlig och omtanksam. Han har ett gott sjalvfortroende och alskar sitt land precis som vilken amerikan som helst ;o)

Han korde oss till Bronx, Brooklyn, Queens, Manhattan och Harlem. Han korde runt oss heladagen i bilen och visade oss runt i hela staden. Kanner mig sa lyckligt lottad. Vi hade ALDRIG fatt se allt det har om vi inte hade traffat honom. Vi bjod honom pa middag men senare tog han oss till sin favorit restaurang och bjod oss alla 3 pa middag. Pappa kom igang rejalt tillslut och pratade massor av engelska med Bart. Eftersom pappa inte varit med i natt var han mycket skeptisk till varfor en framling skulle gora oss en san har tjanst helt utan anledning. Men bade jag och Jonas kande pa oss att Bart var en bra kille. Lite uttrakad och rastlos. Han var ledig och sag ett tillfalle att fa komma gratis till New York och kolla runt lite pa hur sin hemstad forandrats. Dessutom berattade han att han tror pa karma och att han gillar att hjalpa manniskor. Min magkansla var inte alls orolig. Och nu sitter vi har och har haft en underbar dag. Han visade oss alla sina favortsstallen att tex ata pa. Han bjod oss aven pa Italienska delikatesskakor, som var jattegoda. Canolli hette dem. Han tog oss aven till varat hostel och vi kommer inte att behova vara oroliga alls. Till och med Bart som varit sa skeptisk tyckte att vi hade funnit ett bra stalle, till ett bra pris. Men han kan inte forsta hur man pa ett discountHOTEL som han kallar det kan sova i vaningsangar. Hmm vi lever i olika varldar. Har inte rad med lyxigare an sa. Omradet var super mysigt. Det ar numera ett polskt omrade och jattemycket affarer och restauranger. Hostelet var toppen men nar vi skulle titta pa rummet fanns dar bara tva sangar. Vi  hade ju betalat for 3 personer. Det hela slutade med att pappa far ett EGET rum. NU AR VI OVERLYCKLIGA! Nu maste jag sova, imorgon ska vi hitta till hostelet sjalva och efter det till manhattan for att lamna bilen. I New York ar det urdaligt med skyltningen, ofta star det inget alls. Det har kommer att bli jobbigt. Men vi har hela dagen pa oss.

Kram till er dar hemma.

Kommentarer
Postat av: Vera

Hej,
Nu är jag verkligen avis på er, jag vill oxå vara i New York.

Kram på er!
Vera

2008-04-02 @ 11:13:21
Postat av: Anna Malm

Jag också!! Kram alla! Anna

2008-04-02 @ 17:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0