6 augusti 2008


Idag har jag och Jonas varit och fikat med Anette och Susanne. Susanne har en blandras hund som Atlas bara älskar. Hon heter Molly. Det känns så himla bra när han får leka av sig lite. Han sover så bra efter det. Susanne lärde mig hur man ska lära Atlas att rulla runt och nu kan han det ganska bra. Både Anette och Susanne har så mycket bra tips om hundar, och jag suger åt mig som en svamp.

När vi kom hem lekte Atlas och Jonas en stund i trädgården, Jonas övar honom i att "hugga" pinnen ur handen på en FÖRSIKTIGT. Det behövs för Atlas blir så himla ivrig ibland och då kan det göra ont. Vill ju inte att folk ska bli rädda för våran lilla älskling. Plötsligt hojtar Jonas till. En av Atlas kindtänder ramlade ut. Våran lilla kille börjar bli stor nu, nu faller mjölktand efter mjölktand. Men i samband med detta har han börjat dreggla som bara den. Haha stackars Molly var täckt utav dreggel efter att dom hade lekt.

När vi väl gick in la sig Atlas i köket, Jonas var i studion och jag satt framför datorn. Plötsligt börjar Atlas skälla som en galning. Herregud man blir så förvånad när han skäller för han gör det inte särsklit ofta. Men nu hade han fått tokspel, han skällde så att huset skakade. Efter en stund insåg vi att han skällde på våran diskmaskin, som var i full gång. Haha stackarn var jätterädd. Jag och Atlas satte oss och "hälsade" på diskmaskinen och sakta men säkert lugnade han ner sig. Haha Anette är det detta du menar med spökåldern?


Kommentarer
Postat av: anette johansson

han kan ha kommit in i spökåldern när han skäller på saker han aldrig skällt på förut

2008-08-06 @ 22:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0