Vad trött jag blir ...

Vad trött jag blir på mig själv ibland. Idag gick jag upp 3.30 för att hinna gå en promenad med Atlas, sedan körde jag honom till Trollhättan så att Jonas kunde ta hand om honom de sista timmarna på hans jobb. Jag skyndade tillbaka till Vänersborg. Började jobbet 5.20 men var där 5.10 (riktigt tidigt för att vara jag). Skulle bocka av mig på jobblistan men jag kunde inte finna mitt namn. Frågade Birgitta som finns där för att kolla att alla kommer till jobbet. DET ÄR JU FÖR SJUTTON HÖSTTIDTABELLEN SOM GÄLLLER NU, och jag skulle varit ledig idag, suck. Det var bara att åka hem igen.

Atlas och Jonas kom 1,5 timme senare. Jonas var nöjd att jag skulle vara hemma, han och hans band har studiotid idag och ska spela in en massa nya låtar. Och Atlas är nog också nöjd (fast att han inte vet om det), nu slipper han ligga i bilen så mycket idag.

Kokade ihop ett eget fästingmedel igår, 1liter vatten, 1/2 burk timjan låter det dra och kyla av, sedan pressar man i en halv citron. Detta silas och sprutas sedan i pälsen. Hoppas att det ska funka, hittar ca 10 fästinga på Atlas varje dag. Men kollar vi bara efter varje promenad så är det många som inte hinner sätta sig.

Atlas är så duktig, nu kan han sitt, ligg, stanna kvar, rulla runt, leta, sök. Det är så roligt att öva med honom. Nu har han äntligen oxå förstått att han inte ska hugga en i handen när man leker med honom. Det tog sitt lilla tag att öva bort detta men nu är man inte längre det minsta rädd för att det ska hända. Vi har även övat på att gå fint i kopplet detta har nämligen nyligen blivit ett litet problem. Men vår lilla kille är ganska lättlärd och nu går det bättre och bättre.


Han har nyligen kommit på att han kan skälla och skäller gärna när vi möter andra hundar nu, suck vad pinsamt. Några tips?


Nyaste bilderna på Atlas och Bobby:




Kommentarer
Postat av: Marita(mommo)

Lilla Bubben du är för go`!

2008-09-01 @ 20:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0