Vilken helg.

Den sista tiden har jag gnällt till Jonas att jag ALDRIG hinner träffa någon eller göra något kul. Det känns som att jag jobbar jämt och jobbar jag inte så är jag trött eller så ska det städas diskas och lagas mat, blä vad det är tråkigt att vara vuxen ibland.

Men tänkte att jag denna helgen skulle ändra på det. Sagt och gjort, i fredags hade vi glögg och ölkvällen och såg på film (vet att jag redan skrivit det). I lördags åkte vi till Ludwig, Cissi och Molly som bor i Lennartsfors 4 mil norr om Bengtsfors. Jag och Jonas körde fel och hamnade i Åmål (fucking Åmål). Men när vi kom fram rusade en överlycklig hund ut ur bilen. I Lennartsfors låg nämligen minst 2dm snö. Atlas skuttade och sprang som en vilde. Han tog sats och sprang i ilfart för att sedan vika undan frambenen och sedan glida fram på bröstkorgen med huvudet under snön. Han såg sååå rolig ut. Han skuttade och rullade sig och gjorde tusentals snöänglar. Huvudet var mer under snön än över. Han hade sååå roligt.

Uttråkad vovve i bagaget.

I sitt bagage, där ska man ha en liten gubbe som är glad och sjunger tralalala(hmm inte våran lilla gubbe)


Wow vad är det här för något roligt och kallt. I LOVE IT!!!


Det går visst att äta oxå, GOTT!!!









Inte jättebra bilder men åh vilket härligt minne. Atlas var trött på vägen hem.
Vi var hemma vid 22 då körde Jonas mig till Nina och Shane. Vi skulle gå ut på Carinas biljard och pub men där satt kanske åtta personer hälften 14år och hälften 58 hmm jaja men medelåldern blev ju bra i alla fall. Men när dom dessutom spelade Rockabilly så fick vi nog. Jonas körde oss till Trollhättan istället och vi hamnade på Backstage. Vi var inte där förrän nästan tolv. Men dessa två timmar var jättebra. Musiken var toppen, Nina jublade efter var och varannan låt: ÅHHH Mötley crüe, åh Def Leppard, åh Skid Row hihi. Plötsligt spelade dom Mother med Danzig och båda ååååhhhade till. Kul att man har träffat en tjej som gillar nästan samma musik. Ska bara få henne att gilla skatepunk oxå hehe tror att jag kan utesluta Lisa Ekdahl och Winnerbäck hos henne men jag kan ju alltid försöka hihi.

Nina och Shane på Backstage

Måste sätta in en bild till bara för att den är så fin. Visst är dom söta ihop.


Träffade förresten Daniel på Backstage. Han är ljudtekniker och försöker ofta förklara för mig skillnaden på ljud och ljud jag är så glad över att folk som kan det där sysslar med det där. Vi pratade en stund plötsligt sa han att han ibland på fyllan börjar snacke norsk. Haha att jag ALDRIG tänkt på det förut han är ju för sjutton norrmannens son, Lars Elvheim. Jag bad om lite skvaller att reta Lars för men Daniel sa uppriktigt att nää det finns inget han pappa är bara en bra pappa, gulligt.
(nä Therese bara spelar full)
Hmm vet inte hur Lilly hamnade under det här inslaget var bara tvungen att visa Shane och Ninas supersöta katt.


Vi hade i alla fall en toppenkväll och jag är så glad att jag har fått nya vänner i Vänersborg. Så härliga och roliga oxå, puss på er Shanina. (haha nu har vi Patronica, Jerkarie och Shanina) 
På söndagen åkte jag och Nina och fikade. Jisses vad vi fick vela innan vi hittade något fik. I Vargön var fiket utbytt till julbord nu och i Vänersborg var det stängt. Vi hamnade på Cooprestaurangen och där stank det fisk usch. Där gick ju inte att sitta. Tillslut hamnade vi på briggen. Det var mysigt. Vi pratade oavbrutet.

På kvällen gick vi över till Patronica och åt mat. Vi hade gjort tacogratäng och till efterrätt hade Vera gjort blåbärspaj, åh vad gott. Elin var lika söt som vanligt. Patric och Veronica är så trevliga, vi hade jättemysigt. Det är så skönt att vi kan lämna Atlas ensam hemma nu en liten stund, så att vi kan träffa dem lite oftare. Så himla lyxigt att vara granne med sin kompis.


Herre gud vilken underbar helg. Jag har haft jättekul. Men nu är jag trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0