Hundbur

Idag köpte jag en hundbur till min bil. Atlas förra ägare sa att han är van vid bur och att det ofta känns tryggt för dem. Det är ju dessutom säkrare både för honom och oss. Jag hittade en på Granngården som kostade 860 kronor. Men fick 10 procent på det eftersom det var en utgående modell. Buren var så stor att en fullvuxen Schäfer skulle kunna ha den men dock inte en av stooooor modell, vilket Atlas antagligen kommer bli. Med ett sånt namn har man ju dessutom lite att leva upp till.

Jag ställde upp buren i trädgården när jag kom hem och mycket riktigt, lille Atlas klev direkt in och somnade i sin nya bur. Gud så skönt.
Bil var inte heller några problem att åka. Han skuttade glatt in för sin premiär tur. Och satt nyfiket och tittade på allt utanför fönstret. Vi åkte bort till pappa som bor i Öxnered men han var inte hemma. Men Atlas passade på att pinka lite i hans trädgård, hehe. På väg tillbaka somnade Atlas i sin bur.




(och en sovbild)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0