Jag längtar så



Har vänt upp och ner på vårat hem. Måste möblera om så att jag kan få bort alla farliga småsaker, rengöringsflaskor och saker vi är rädda om. Det är mycket att göra nu, jag och Jonas ska bygga en hundgård och jag har planer på att bygga en liten koja till honom.

Igår var vi och köpte ett litet startpaket. Vera var med och jag är så tacksam för alla tips och råd som vi fick ifrån henne. Tex att man inte ska ha ett för smalt koppel eftersom det kan skära in i handen ifall han plötsligt skulle få ett spring ryck. Hade jag aldrig tänk på. Fick även tips och råd om leksaker, matskålar och liggkorgar. Tack kära granne.
Vi kom hem med en hel kasse med mat, fästingplockare, koppel, leksaker, tuggben, pälsborste och tandborste.

Jag var även på biblioteket och lånade 8(!!!) stycken hundböcker.

Vi avslutade kvällen med att kolla på en valpvideo jag och Jonas. Herregud, det är så mycket man kan göra fel med. Men jag längtar så efter att få sätta igång med att träna honom. De här två veckorna måste vara de längsta i mitt liv. Jag drömmer mardrömmar på nätterna om att dom som han är hos nu ångrar sig och inte vill lämna honom ifrån sig. Skulle aldrig kunna tänka mig en annan valp nu. Det är bara han i mina tankar hela tiden.

Kommentarer
Postat av: anette johansson

va söt han är.. en riktig liten teddy björn ;)

2008-06-17 @ 19:07:51
Postat av: Linda

Åhå...är ni med valp? Gud va fin han är!! När kommer underverket?

Hoppas allt är bra med er annars. Jag är hemma och är sjuk men det finns hopp om livet då jag faktiskt rör mig idag! Bara en sån sak!



Puss o kram o så!

Linda

2008-06-27 @ 08:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0