Onsdag 12/3-08

Denna dag borjade fantastiskt. Vi tog en shopping formiddag. Vi bestamde en tid sen gick vi at var sitt hall. Jag fann direkt en affar som hette Ross- dress for less WOOOOOOOOOOOOOOOOOW. Det var saaaaa billigt. Fanns bade markes klader och annat skrap. Jag tror bara jag kopte skrap. Men aaaaah sa snygga klader. Varje troja och kjol kostade ca 4 dollar var. Vi har hela tiden raknat med x7 for att inte lura oss, vi vaxlade till oss dollar nar det var nere i ca 6,60. Plus att dom alltid lagger pa tax har. Sa cirka 28 kronor plagget. FANTASTISKT. Jag shoppade for nastan 700 kronor. Hmm lite ont om plats i min resvaska nu.

Vi traffades klockan 16 igen. Vi hade lite tid kvar pa varan parkerings matare sa vi gick och at. Nar vi skulle ga tillbaka till bilen gick och gick vi nar vi plotsligt upptackte att det inte stod en enda bil parkerad pa gatan. Jag fick panik, och skrek hysteriskt DEN AR STULEN, DEN AR STULEN.  Jag rusade fram till en uteservering i narheten och fragade nagra killar om dom visste vart polisstationen lag och berattade att varan bil blivit stulen med ALLA vara saker i.
 Efter en lite stund berattade dom att den blivit bortbogserad. Alla var snalla och hjalpte oss. Fick tillslut tag i varan bil med ALLA vara grejor i men hela kalaset blev SVINDYRT. 152 dollar bara for att fa ut bilen sen en fet bot pa 140 dollar till. Boten skulle aven betalas i downtown LA. Sa har i efterhand ar det dock lite roligt att ha sett det med. For dar var det helt annorlunda. Men ar sa glad att vi inte bodde dar. Vilket folk. Vilka slumkvarter.



Vi blev tvungna att stanna kvar en dag till. Da passade jag och Jonas pa att ga till House of blues. Vilket haftigt stalle. Och kan ni tanka er BAD RELIGION upptradde. Ah vad jag gillar Los Angeles, har skulle jag kunna bo.


Just det vi letade oss oxa fram till Hollywood skylten det var haftigt. Men oj vad fel vi korde forst. For alla som ska dit Kor bara rakt pa Beachwood, ifran Franklin ave.

Vilken dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0