Roswell 19/3-08

Borjade dagen med ett besok till UFO-museet. Det kostade bara 5 dollar och parkeringen var gratis, det var bra. Men jag blev lite besviken anda. Det v ar mest textkollage och en massa information om personer i olika flygstyrkor. Jag ville ju se ufo bilder. Dom var inte speciellt manga. Det var lite blider pa falt dar det hade landat ufon. Och en bild pa en solros som var enorm med mangder av solrosblommor. Denna hade vaxt pa grund av ett ufo besok. Jag ar skeptisk.

Roswell ar en liten stad men overallt fanns det fanns butiker med UFO och alienprylar. Till och med gatubelysningen var malade som aliens.

Efter Roswell satte vi oss i bilen och korde vidare emot texas. Ju langre vi kom desto fler cowboysar sag vi. Vi akte forbi ranch efter ranch med vackra skyltar men bara torra oandliga akrar. Sag bara kossor och antiloper. Det var en antilopsort som ar slakting med geten dom ar jattesota.

Vi stannade i en liten hala, kommer inte ihag vad den hette just nu men dar fanns ett "Tinys little burger barn". Vi kunde inte motsta ett hamburgermal. Det var supergott och folket dar inne var underbara. Alla pratade med oss. Och deras dialekter var underbara. Forstod inte allt men det lat sa haftigt. Pappa var tvungen att filma han som vi pratade med mest, bara for dialekten. Och du Rune, du behover inte oroa dig. Pappa har filmat massor. Tror han ar upp i femte bandet nu. Sjalv hade jag redan i Los Angeles tagit 893 kort med min nya kamera. Men Anna bara 13% av minnes kortet var anvant. Jag ar sa nojd med min kamera. Eftersom man ser en hel del nar man aker bil sa blir manga kort tagna ifran bilen i farten. Men korten blir anda skarpa och bra. Tack for tipset om kameran Anna.

Vi stannade pa kvallen i en annan liten hala som hette Anson. Det var skitkassa sangar dar sa jag och Jonas har knappt sovit en blund.

Kommentarer
Postat av: Anna Malm

Hej! Kul att du ar nöjd med kameran. Jag bara älskar min! Ska bli så kul att se alla foton du tagit! Saknar dig! Kram Anna

2008-03-22 @ 10:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0