San Francisco dag 1

Sa var vi antligen framme men suck vilka problem. Vi gick upp klockan 2.15 och hade fick bara cirka 2 timmar somn. Jonas mamma korde oss till flygplatsen. 7.15 skulle planet ga, men naturligtvis blev det forsenat. Det var nagot med batteriet. Satt i Goteborg i over tva timmar vilket resulterade i att vi missade anslutningen till San Francisco. Fick senare pa planet hora att sista planet for dagen gick 13.20 och om vi inte kom med det sa skulle det bli problem. Fick slutligen plats pa detta plan och kunde pusta ut lite. Men shit vilket laaaaaangt flyg. Dom serverade kyckling som lunch vilket jag och Jonas uppskattade men filmerna var skit. Kollade pa Alvin and the chipmonks tre ggr. Fy vad segt det var.

Nar vi antligen kommer fram ar mitt bagage forsvunnet. Vi ar kraftigt forsenade och man var tvungen att ta ett tag for att hamta ut hyr bilen. Sa ingen kunde aka i forvag. Vid detta laget var vi saa trotta. Far koa jattelange for att anmala mitt bagage borta.

Nar vi antligen kommer ivag far vi naturligtvis en 2 dorrars bil som vi sa manga ganger sagt att vi inte ville ha. Men da sa jag i fran. Slutade med att vi fick en 4 dorrars Toyota silvrig och ful men Toyota ar ju anda en BRA bil hihi.

Jonas var an HJALTE som korde bilen till San Francisco i morkret. Jag ar sa glad att jag inte korde for shit vilken chock jag fick nar jag sag denna stad. Femfiligt overallt. Och trots att det var sent sa var det mangder av bilar.

Naturligtvis lyckas vi kora jattefel pa grund av kartlasaren (sager inte vem det var). Och nar vi antligen borjar hitta ratt hamnar vi i varsta gettot. Fy faan vad radd jag blev. Stora gang med valdsamma och knepiga manniskor.

Nar vi antligen kommer till Amsterdam hostel var jag helt utsliten. Klart att det var krangel med inbokningen. Men som tur var insag tjejen snabbt att det var hon som hade gjort fel.

Har ar klockan 1 pa natten nu. Och jag tror att jag har varit uppe i snart tva dygn. Ville bara fa ner nagra rader om varan ankomst till Usa som inte blev vad vi vantat.

Men vi gick ut och tog tva ol sen somnade vi nastan allihopa vid bordet. Sa nu ska aven jag sova. Jonas och pappa somnade nog direkt.

Hoppas att jag ska fa tillbaka mitt bagage. Jag har ju alla mina saker dar plus att vaskan tillhor Karin (Jonas mamma).  Suck.

Hoppas verkligen att det bara blir battre nu.

Vill bara saga oxa att JONAS DU AR DET BASTA JAG VET. Tack for att du varit ar min. Jag alskar dig sa mycket!


Kram pa er alla fran Therese i San Fransisco.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0