San Francisco dag 2

Klockan ar 20 har nu. Jag och Jonas sitter vid varsin dator. Vi har haft en lang och intensiv dag men den har varit fantastisk. Vi gick upp 7.30 och at frukost. "All you can eat frukost" pa vandrar hemmet men det enda som fanns var feta vaffel liknande pannkakor som man kunde halla lonnsirap pa. Man fick gora dem sjalv. Haha bara det var ju lite roligt men godare an jag trodde, men fragan ar om man klarar av att ata det i speciellt manga dagar till.

Nar vi satt pa bakgarden och at varan frukost. Kom plotsligt en kolibri flygandes och stannade viftandes ovanfor Jonas huvud, guuud sa gulligt.

Efter frukosten promenerade vi emot farjan som skulle ta oss till Alcatras. Det blev naturligtvis massor utav stopp pa vagen. Det finns ju affarer i San Francisco oxa! :o).

Vet inte om jag vagar beratta det har men HAR AR DET SOMMARVARMT och fullt med blommor och grona vaxter. Vi har gatt i T-shirt nastan hela dagen alla tre.

Vi har tydligen haft tur med turist sasongen. Det var inte alls mycket folk och vi kom med farjan direkt.

Pa Alcatraz fanns det en Audio tour som vi tog. Den var jattebra.

Val tillbaka gick vi till Chinatown och kollade. Shoppade naturligtvis pa denna vagen oxa. Men det var mest pappa som shoppade. Jag hittade en T-shirt som jag gillade och Jonas kopte en Danzig vaska i plat, den var vraltuff.

San Fransisco ar otroligt vackert men vilken knepig stad. Backarna ar jattebranta!!! Fattar inte hur man vagar kora bil har. Ibland nar man gar over ett backkron svindlar det till i huvudet. Shit tank om det skulle bli sno och halt har. Och vad hander om man snubblar i en av dessa backar. Hur sjutton kan det bo pensionarer i denna stad? Haha i en brant backe fans det en skylt med Rollerblades forbjudet :o).

Na nu maste jag sluta for det ar ko har.

Kommentarer
Postat av: Anna Malm

Hej darling! Vad kul att du bloggar så att vi har hemma kan folja er pa resan. Vilket aventyr ni kommer att ha! Tankte pa en (inte alltfor kul) sak; nar vi var i LA laste Lasse alltid bildorrarna under fard. Nog en god idè, han ar inte den som ar overforsiktig. Ha det harligt, halsa grabbarna! Puss Anna

2008-03-05 @ 15:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0