Universal studios

Vill bara borja med att tacka alla for inlaggen ni skriver. Blir sa glad for dem . Kanns som att alla vara vanner ar med oss pa varat aventyr.

Pernilla, tack for ditt trygga inlagg om hotellbokningar. Och Jonas jublar hogt har bredvid nar han laste att Carola akte ut emot Nordman.

Anna jag LOVAR att pussa pa Wen-Chun och Lasse. Jag skulle verkligen vilja traffa dem. Allt ar lite val intensivt och stressigt har sa an har inte funnits nagon tid. Men imorgon vantar strand och avkoppling. Tankte jag skulle ringa dem da. Jag har faktiskt kvar presenten an men oj vad den ropar pa mig emellanat...at mig, at mig, at mig.

Tack Per-Ola for svaret nu vet vi att du ar med oxa. Och resan blev annu lite battre nar vi fick hora vad ni har for vader hemma. Idag har vi nog haft runt 30 grader.



IDAG har vi haft en underbar dag. Som sagt solen har gassat for fullt. Vi har fatt alldeles roda kinder och nasor. I LIKE!!!

Men dagen borjade med att vi blev vackta klockan halv atta av att dom renoverade ett av rummen pa hotellet. De rev ner kakel sa att det skakade i vaggarna. Vi blev "lite" irriterade och fick dom tillslut att sluta med detta. Fan vi som skulle lyxa till oss med hotell. Men a andra sidan var vi som vanligt ganska fardig sovda vid detta laget. Hmm konstigt jag och Jonas som gillar att sova hela formiddagarna. Vi gick upp at frukost och tog sedan bilen till Universal studios. Vilket livligt stalle.

Vi fick en rundtur med buss dar inne som visade oss hur dom spelar in film, effekter och kulisser. Vi akte aven igenom hela Visteria lane. Det du Lena :o). Appelflickorna var tyvarr inte hemma. Inte ens deras mobler, hmm.

Vi traffade King kong, dinusarierna i Jurassic Park och Terminator. Herre gud vilken action. Hoga smallar, explosioner, jordbavningar, och oversvamningar. Vi sag aven Shrek i 4D version. Stolarna skakade och man blev standigt duschad i ansiktet. Men kul var det.

Men det roligaste var nog nar vi skulle ga in pa Spokhuset. Just som vi skulle ga in kom en som arbetade dar ut. Han fick syn pa Jonas och utbrast -"Wow your just what we're looking for. We need a new Wolfman".  HAHA.

Det stangde redan klockan sex pa kvallen. Och nar vi skulle ga darifran hangde en utkladd tjej och kille ut ur ett fonster och kommenterade alla dom sag. Nar dom fick syn pa Jonas  utbrast killen imponerat -"Wow look at that guy over there he's lika a Swedish viking". Alla tittade pa Jonas, han sag inte sa road ut. Haha men jag var STOLT.

Tiden flog ivag inte nog med att vi igar trodde att det var fredag fast att det var lordag. Idag skulle vi in pa en attraktion som skulle borja 4pm och blev informerade om att klockan var 5pm. Natten till idag skulle vi stallt om klockorna till sommartid. Haha nu har vi forlorat en timme och en dag, suck vad tiden rusar ivag.


Anda sedan vi kom hit har Jonas pratat om att vi maaaaaaaste kopa Ben & Jerry glass, nu hade vi tillfalle. Haha val framme tar Jonas i stallet en milkshake, men jag och pappa tog var sin glass. Shit vilka mattande glassar. Vi kollade aven i affarerna och jag hittade en liten present till Anna haha till och med jag skrattade sa det borde du gora Anna. Annars har jag tagit over din humor.

Nar vi kom hem igen tog jag och Jonas bilen till Los Feliz . Korde Hillhurst ner och fann Rustic bar, dar svangde vi in och stallde bilen. Sen gick vi i morkret fram och tillbaka gata upp och gata ner. Han skulle ju bo har ju. Vem...?





...GLENN DANZIG SA KLART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (fortsattning foljer)

Kommentarer
Postat av: Marita Hardstedt

Vad roligt det är att följa er på er USA-resa.
Spännande och rolig läsning, längtar till nästa avsnitt.KRAM på Er. Mamma o Bengt

2008-03-10 @ 15:22:13
URL: http://www.tesslindberg.blogg.se
Postat av: DANIEL

KUL ATT ALLT VERKAR VARA TOPPEN NI FÅR VARA MED OM MYCKET SOM NI KOMMER ATT HA MED ER LIVET UT.

2008-03-10 @ 16:27:44
Postat av: Anna Malm

Gud vad jag onskar att jag var med er! Sa kul saker ni gor hela tiden! Underbart! Och, nu ar jag nyfiken ocksa... Miss you! Kramar till er alla tre! Anna

2008-03-10 @ 21:33:21
Postat av: Broder Jerry

Vaa! Jubla när Carola åker ut!?
Tur för den där lille klenisen att han är på andra sidan jordklotet. Annars skulle han få med mig att göra...

2008-03-10 @ 22:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0