Torsdagen den 6/11

Kunde knappt somna i natt. Sov nog bara 3-4 timmar. Ullared väntade ju. Jag hade skrivit en lååång inköpslista på saker jag behövde (men ändå alltid klarat mig utan :o)), men glömde naturligtvis listan i biljettväskan på jobbet. Ägnade natten åt att skriva en ny. Klockan 5 gick jag upp och klockan sex hämtade jag upp Anette. Jag hade varnat henne för att när JAG åker till Ullared så blir det låååånga dagar. Haha hon förstod nog inte ändå vad hon gav sig in på.
Resan tog nästan tre timmar pga vägarbeten på 45an och rusningstrafik. Men Anette hade med sin bärbara dvd (jag fick en likadan av min pappa i födelsedags present), så vi lyssnade på musik och skrålade förfullt.

Mamma som hade åkt ifrån Ljungby var redan där när vi kom fram. Det var inte så mycket folk och massor av parkeringsplatser att välj på, skönt. Vi insåg rätt fort att det inte gick att gå i någon klunga och shoppa. Så vi satte en tid och sa att vi skulle mötas klockan 12 igen vid vagnarna. Anette rusade iväg hon bockade av sin lista och räknade ihop summorna på sin mobil. När jag spang på henne i affären vid 11 berättade hon att hon var färdig. Hon hade hittat allt på sin lista och hade inga pengar kvar. Stackars Anette hon förstod nog som sagt inte vad hon gett sig in i, jag berättade lugnt för henne att det bara var 9 timmar kvar tills vi skulle åka hem, om jag skyndar mig så kanske 8 timmar.

Klockan 18 stod vi i kasskön för att betala. Mitt lass i vagnen var enormt, man är alltid orolig när man står i Gekås kassakö och ska betala. Men slutsumman blev på 3000 och jag då hade jag köpt de flesta julklappar och köpt hem beställningar ifrån både Veronica och Karin. Jag var nöjd.

Det är inte helt fel att ha sin mamma med i Ullared heller speiellt inte som man fyller år dagen efteråt. Jag hittade en tröja som jag belv jätteförlskad i min mamma gav mig pengar för den och sa att jag fick den som födelsedags present. Hon hade även tre stora paket till med sig i en kasse som jag fick. Vi skulle köpt billiga handdukar till Atlas för att torka hans fötter med när vi har varit på promenad men mamma hade tagit med sig flera stycken som vi kunde få till det. Hon hade ven med sig två stycken äppelkakor, dom är nog det godaste jag någonsin ätit tror jag, ihop med Agnetas rabaraberpaj på jobbet förstås(måste fjäska till mig det receptet oxå). Jonas blev överlycklig för äppelkakorna, han jublade när jag kom hem med dem. Tack mamma dom var lika goda denna gång.

Det var en rolig dag idag, men herregud vad trött jag är nu. Förresten, 10000 steg blev det bara inne i affären :o).


Bilden är ifrån förra besöket, när jag var där med Vera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0