16/10 Torsdag

Körde samma taktik idag, fåordighetsmetoden. Herregud det funkar hur bra som helst. Atlas är mycket lugnare och verkar tryggare.

Nu längtar jag tills jag får höra ifrån Jonas, han var på Danzig konserten igår i New York. Jag hoppas att den var jättebra. Jag är så avundsjuk.

Atlas och jag har haft kul idag. Vi var först ute i skogen och gömde godis och lekte kurra gömma. Han var jätteduktig. Sen bestämde vi tid med Saga klockan 12.30 ute på ängen. Oj vad dom fick leka av sig.
Saga är 4 år gammal av rasen Hofawart. Hon är så duktig emot Atlas. Hon uppfostra verkligen honom. Säger till när han är för kaxig och han lyssnar verkligen på henne. Idag visade hon honom hur man skrämmer sorkar på åkern, genom att köra ner nosen i sorkhålen och sedan hoppa jämnfota för att skrämma dem. Atlas tyckte det var jättekul och i sin iver började han dessutom gräva upp sorkhålen. Våran lille grävmaskin. Förresten Jonas vi har ett stort hål i gräsmattan nu.




Gud vad detta trädet luktar gott.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0