26/10 -08 Söndag

Denna helgen har jag varit ledig. Det har varit en bra helg. Vi fick besök utav en av Jonas bästa vänner, dom hade sin 14månaders gamla dotter med sig. Atlas blev jättekär i henne. Han till och med lånade ut resterna av sitt ben till henne. Det var så gulligt att se. Han var så snäll emot henne. Och hon var väldigt orädd för honom. Hon pratade och hade långa diskutioner med honom och Atlas viftade på svansen och lyssnade.



På lördagen var det höstmarknad i Vänersborg. Det var bra väder och jag passade på att stega. Gick till stan och mötte Anette. Jag hade inte ett öre med mig, vilket nog var ganska bra för de enda jag kände att jag verkligen ville köpa var nygräddade donuts. Åh vad gott. Men jag fick en pepparkaka och lite glögg som dom bjöd på inne hos DG12 det var gott. Sedan gick jag hem igen och Jonas som skulle till gymmet passade på att köra Atlas till mig så jag fick sällskap hem. Vi gick in i dungen bakom statoil (lite roligare väg för en hund). Atlas var så gullig. Han skuttade runt fram och tillbaka till mig. Han såg ut som världens lyckligaste hund. Idag blev det 21 219 steg.




På kvällen var det 20 års kalas hos Jonas kusin. Vi skulle egentligen gått på fest men fick inte tag på någon hundvakt. Så vi blev glada när vi fick höra att det skulle bli kalas istället. Dom bor nära så Atlas kunde ligga ensam hemma. Dom bjöd på god mat och tårta. Hmm jag tog en liten liten bit.

På söndagen (idag) kom jag och Jonas på en jättebra ide. Vi tog Atlas till Halleberg och spårade med honom. Vi gjorde även lite andra sök övningar och vi lekte kurragömma. Jisses vad Atlas var trött tillslut men han såg så lycklig ut. Det har varit en bra dag för Atlas idag och jag och Jonas kom på den briljanta idén att detta ska vi göra varje söndag(om inte jag jobbar förstås. Mysig fredags aktivitet för hela familjen. Men nästa gång ska vi ta med smörgåsar och varm choklad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0