Andra dagen.

Idag skulle jag cyklat till jobbet tänkte jag, men när jag väl satt på min upplåsta cykel insåg jag att jag inte skulle klara att cyklat till jobbet på 6 minuter. Jag fick springa till bilen istället. När jag kom till jobbet stod där en stor gräddtårta, den såg hur god ut som helst. Men jag lät bli, stolt över det.

Sen började jag köra, usch vilket pass jag hade, 13.23 till 00.44. Svårt att få några steg under denna tiden. Jag hade bara 50 minuters rast och jag åt min grönsakssoppa då. Stolt över detta oxå. Jag är ALDRIG sugen på grönsakssoppa, men varje gång jag äter det inser jag att jag tycker att det är riktigt gott.

22.10 till 22.48 hade jag rast igen. Jag ställde bussen och rusade runt halva stan i jakt på steg. Vid detta laget var jag stressad över att jag inte fått ihop fler än 7000 steg. Jag hade tur när jag körde 48an oxå jag hade inga passagerare när jag kom till Brinkvägen och då får man skippa resten av linjen. Tack vare detta fick jag 25 minuter till, ut och gå.  Jag har även sprungit fram och tillbaka i bussen vid broöppningen (utan passagerare, haha bilisterna kollade konstigt på mig), samt vid ändhållplatserna.

När jag slutade jobbet stod mätaren på 10 805 steg. Hmm inte alls nöjd. Jonas tog Atlas på morgonpromenaden i morse. Imorgon måste jag ta den. Jag kör samma pass tre dagar i rad och det vore ju kul och se om jag kan förbättra mig. Men men när jag skulle åka hem fick jag plötsligt ett infall. Jag låter bilen stå och går hem. Det gjorde jag. När jag kom hem tog jag Atlas på en liten sväng på tomten oxå. Min steg räknare slutade på 14 942. Det är väl okej med tanke på att jag jobbat hela dagen.

Idag har det varit lite jobbigare. Jag har haft en massa energi men varit mer sugen idag. Varför ska man alltid fokusera på vad man INTE får äta. Plötsligt kan man inte tänka på något annat än den där chokladbiten. Det blev ju inte lättare utav att man hade en stor fruxopåse i biljettväskan. Flera gånger tänkte jag ta bara 1 enda vad kunde det göra, men jag vet att om jag börjar är det kört.

Jag åt 4 frukter, gjorde mina situps och gick som sagt 14 942 steg idag. Jag är nöjd.


Kommentarer
Postat av: vera

Fasen vad du kör hårt! Jag får ju ångest;)

2008-10-01 @ 11:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0