Fredag i Göteborg

Idag har varit en bra dag. Visst lite stressigt men det är jag ju van vid :o).
 
Klockan 11 åkte jag, Anette och Atlas till Göteborg. Vi skulle möta Anna där och gå på bussmässan. När jag bodde i Göteborg brukade vi åka till bussmässan flera dagar i rad, jag tycker det är så roligt på bussmässan. Gratis öl och vin och mängder av godis och gratis saker. Hihi Anna blev till och med bjuden på Champagne igår. Men jag var ju tvungen att köra eftersom Atlas skulle med.

Vi var där vid 14 och det skulle stänga 15. Så vi var lite stressade, vill ju hinna träffa mina goa gamla arbetskamrater och äta lite godis. JA jag åt MASSOR av godis!

Sabit kom dit oxå, jag blev jätteglad för det min goa vän Sabit. Jag saknar att jobba ihop med honom. På långa tråkiga arbetspass kunde vi ibland överraska varandra med kaffe och bulle när man körde in och lastade på hållplastsen Hjalmar Brantingsplatsen. Usch vad jag saknar mitt jobb och mina arbetskamrater i Göteborg.




När klockan var fem i tre och vi sakta styrde kosan mot utgången, ganska nöjda med våra fyllda påsar med godis och reklamsaker, så ropade dom på oss ifrån de olika stånden. Kom hit kom hit, snälla hjälp oss tömma, sedan öste dom de fulla godisskålarna rätt ner i våra påsar. Detta hände nog vi minst fyra olika stånd. Herregud, våra påsar var jättefull och tunga när vi tillslut kom ut. Anette var jättenöjd. Hon sa jublande, att hon hade haft jätteroligt.





Efter mässan åkte vi hem till Anna och rastade våra hundar. Sen åkte jag och Anette till slottskogen för att träffa hennes tvillingbror Hans. Han var jättetrevlig och han var så snäll mot Atlas.

Hihi Atlas ENA öga lyser.

Efter denna lilla kalla promenad upp till säldammen åkte jag och Anette till Ikea. Hon hade fått present kort utav mig till Ikea när hon fyllde 26, så nu handlade hon upp det.

Väl hemma var jag jättetrött men kunde inte låta bli att hälla ut min påse på bordet för att kolla på mina skatter.



Hmm mycket godis blev det men det blev många steg också: 24 530st.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0