Kalasdags

Idag har vi varit på kalas hos Patronica, jag menar Patric och Veronica. Dom bjöd på hemmabakad tårta, bullar och sockerkaka. Gud vad gott det var! Hmm imorgon börjar jag igen. På tisdag åker Jonas till New York för att se på Danzig. Jag är sååååå avundsjuk! Det hade varit så roligt att få följa med på det. Men någon måste ju vara hemma med våran lilla(stora) valp. Jag kommer att vara ledig ganska så mycket eftersom jag tagit ut mina två sista obetalda semesterdagar plus att jag och Daniel har bytt en dag. Jag körde hans nattbuss dag igår och han kör min nästa långa söndag. Tack Daniel, det underlättar oerhört mycket. Men Daniel som då blev ledig igår(lördag) passade på att stega över 45 000 steg hmm känns som att det är mitt fel. Själv kom jag upp i 20461, inte illa heller för att jobbat hela kvällen. Anette åkte med mig som "vakt" igår och på min rast lyckades vi stega 4000 steg ihop. Vänta bara tills jag är ledig(då kommer det säkert regna varenda dag).

Idag har jag och Atlas varit ute på två långa promenader. Vi har övat på våra kontakt övningar. Han har varit jätteduktig idag. Vi har gått två långa 4000 stegs promenader idag. Jag har även krattat alla våra löv i trädgården och klippt upp träden som börjat hänga ner så mycket att man inte längre kan gå under dem. Jag kämpade så att svetten rann. Jag höll på i flera timmar och plötsligt känns tårtan som bortblåst. Jag är så nöjd nu.

Nu har vi en fin trädgård och jag har ett gott samvete. Nu är klockan 21.00 och jag är uppe i 15 343 steg än så länge. Ska nog hinna bli några till.

Min mobil tar inga bra bilder men här är Atlas på våran ängspromenad. Han har precis funnit ett träd som han släpade ut ifrån skogen. Han såg så rolig ut. Grenarna stack upp under magen på honom och ha studsade fyrfota ut ur skogen.  


Här moonwalkar Atlas när han på sitt lekfulla sätt ska dra trädet bakåt på marken, det ser så roligt ut


Atlas min lilla kärlek du är bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0