Lördag

Idag hade Jonas herrmiddag med sina barndomskompisar. Dom hade femkamp och gick från kompis till kompis för att utföra olika grenar. Hemma hos oss skulle det var frisbeegolf. Jag sprang ut i trädgården för att sätta ut korgarna. Sen gick jag och Atlas på promenad. En bra stund senare upptäckte jag att min stegräknare var borta. Shit jag sprang runt länge i trädgården och letade, men det har ju fallit ner en massa gula, bruna och röda löv så jag trodde aldrig jag skulle hitta den. Men rätt som det var fann jag den. Jag blev jätteglad men gud så mycket steg jag har missat. Senare på kvällen berättade jag det hela för en kompis och fick se att jag hade tappat den igen. Då hade jag än en gång varit ute på promenad och fick cykla ut för att leta efter den. Men kors i taket jag hittade den tillslut. Nu har jag bundit fast den med gummiband till min ficka. Fick slutligen ihop 15003 steg men dessa var i ren irritation över att ha missat så många steg till stegräknar tävlingen.  

Har haft en ätar dag idag. Blev bjuden på renskav och potatisgratäng av Anette. Vi åt äronhalvor och glass oxå. Chips och dip kunde jag inte heller helt låta bli. Imorgon ska jag köra hårt igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0