Nostalgitripp


Coolt, någon har knåpat ihop en musikvideo utav en av Lisa Ekdahls bästa låtar.

Jag ÄLSKAR irländsk musik. Jag och Elä var och kollade på Dubliners för ett par år sedan. Bästa konserten jag varit på, får ståpäls av att bara se detta. Mannen som sitter ner, Barney McKenna hade spillt på din mage och såg allmänt sleten ut, plötsligt ställer han sig upp och sjunger med en underbar stämma och så mycket känsla i rösten: "I wish I had someone to love me, someone that calls me her own". Tror varenda tjej i konserthuset var tårögd sen. Mysiga mysiga Dubliners.



ÅH JAG HITTADE DEN!!!!!! Får ståpäls igen. Måste se Dubliners igen.


En av mina bästa vänner i Göteborg fick in mig på den irländska musikvägen. Vi brukar träffas och sjunga ihop hon  är helt fantastisk. Hon spelar både gitarr, mandolin och banjo. Dessa är de bästa stunder jag vet. Finns ingenting som går upp emot att få sjunga med Elä, är så glad att jag har henne.

En irländsk Bodhran trumma en sån har jag. Den köpte jag när jag var i Dublin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0