Torsdag 9/10-08

Idag har vi varit på valpkurs. Jag och Atlas fick lite privatlektion för ett par dagar sedan. Eftersom vår hund är nästan 2-3månader äldre än alla andra hundar så behöver vi inte riktigt öva på sitt och ligg. Utan snarare, drag inte i kopplet och skäll inte på andra hundar. Och framför allt kontakten. Atlas ska oavsett vad han än möter, tycka att det är allra roligast att fokusera på oss. Jag har övat stenhårt med Atlas på detta. Att gör promenaderna roliga och spännande. Hunden ska aldrig veta när nästa roliga kurragömma lek eller godisregn kommer, och i och med detta alltid vara fokuserad på mig.

Idag fick vi visa upp vad vi lärt oss på bara två dagar och jag fick ett stort beröm, det kändes så bra. Valpkursledaren sa att det verkligen syndes att jag har övat med Atlas. Underbart att hon såg det. Men det är mycket mycket jobb kvar.

Atlas älskar att träna och lära sig nya övningar. Men ibland blir han så ivrig att inte något funkar.

Angående min egen träning är jag stolt över den oxå. Jisses vad jag har kämpat. Jag har gått ner 2,1 kg nu och känner mig lika motiverad fortfarande. Min mamma var här med världens godaste äppelkaka och jag åt av den, annars har jag inte fuskat någonting tror jag. På jobbet har dom bjudit både på tårta, kanelbullar och kakor men jag har INTE tagit.
Jag har ätit mina frukter och dragit ner på mina matportioner. Tuggummin har det gått åt en hel del dock. Jag har cyklat eller gått till jobbet varje dag utom en dag när jag behövde hämta Atlas direkt efter jobbet då blev jag tvungen att ta bilen. Jag har haft mellan 15 och 20 000 steg varje dag.

Anna kom hem ifrån Turkiet idag, gud vad det var trevligt att prata med henne igen. Jag har saknat henne jättemycket.

   



Gud så liten Atlas var för bara några månader sedan
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0