Energilös

Jahopp, nu är klockan snart sex på kvällen och vad har man gjort? Längtade efter min lediga dag och det enda jag lyckats ta mig för är att se på två filmer och gå en promenad med Atlas och Bobby. Vi mötte Saga på promenaden en Hovawart som Atlas har lekt litegrann med ibland. Men Saga kom fram till Bobby och morrade och då blev Atlas arg och skällde argt på Saga hihi han försvarade sin lille "bror". Jag blev stolt. Men några minuter senare var jag inte riktigt lika stolt över Atlas han hittade ett gyttjefyllt dike som var oerhört trevligt att bada i. Hmm för försa gången var Atlas svart på magen också.

Jonas är på jobbet nu, han jobbar till 21 ikväll. Det hade varit sååå trevligt att överraska honom med ett nystädat hem men blä vad jag inte känner för det nu. Atlas kanske kan hjälpa mig dock. Det gjorde han igår när jag skulle gå till återvinningen med alla våra påsar. Jag tappade ett mjölkpaket som Atlas gladeligen plockade upp. Sedan gick han stolt i förväg med både hakan och svansen i vädret. Flera personer stannade och log emot Atlas, han såg för rolig ut. Min underbara vovve.

På torsdag börjar valpkursen, eller rättare sagt den har redan börjat. Men första gången var bara muntligt möte utan hundar. På torsdag blir det hundträning. Jonas kommer att öva med Atlas eftersom jag inte kommer att kunna vara med varje gång, och dom ville att en och samma ägare skulle träna. Men jag kommer att följa med och träna med honom hemma. Nu har jag lärt Atlas att rulla sin boll till oss. Och han blev sååå stolt när han tillslut förstod vad han skulle göra. Nu ligger han och rullar bollar hela tiden, även om ingen finns där som kan rulla tillbaka dem.

Nä nu ska jag nog ta och ringa Anna, hon brukar vara bra på att få igång en när man är engergilös.

 Trött hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0