Ett nytt liv (igen)

Så var det dags igen, Therese stora planer på ett nytt liv. Nu jävlar ska jag bli en hälsosam människa. Just idag känns som en väldigt bra dag att börja, vi har nämligen fått varsin stegräknare ifrån jobbet. Och idag börjar stegräknar tävlingen. Jag går ofta ganska mycket, jag gillar att gå (till Atlas förtjusning) men i denna tävling har jag inte en chans. Vi är indelade i grupper. Tror att vi är fem i varje grupp. Men i min grupp finns varken Daniel eller Göran. Haha det är kul att dom inte är i samma grupp dom två för jisses vad dom promenarar. Göran går alltid till jobbet ifrån Sjövik, han kör dessutom delat så han går fram och tillbaka i ur och skur fyra gånger om dagen. Han är helt fantastisk. Sen har han heller inte en strimma fett på kroppen. Daniel är den andra personen som jag beundrar. Han fick för sig helt plötsligt att han skulle börja leva hälsosamt. Han slutade först med att dricka alkohol. Sen bara flöt det på han gick långpromenader som senare ledde till powerwalks som sen ledde till löprundor. Nu springer han nästan en mil i sträck utan att behöva stanna. Han beskriver att han mår toppen, känner sig lycklig, pigg och sover bra. Jag är så imponerad, han har verkligen kämpat för det här. Även han är ute i ur och skur även tidigt på morgonarna. Han bestämmer sig och även om det tar emot så gör han det ändå, med vetskapen om att det kommer känns toppen efteråt. Han gör det ändå på ett så sunt sätt, unnar sig god mat och lite extra emellanåt. Daniel du är min förebild!

Så mina nya mål är att:

 1.    Gå minst en timmes promenad varje dag med Atlas+ alla små rundor på 20- 30 minuter.

 2.    Dricka mycket vatten, ska starta min vasslekur oxå.

 3.    Äta minst 2 frukter om dagen.

 4.    Sova MINST sju timmar per natt.

 5.    Äta mina vitaminer.

 6.    Inget kaffe efter klockan 13 (hmm borde sluta med kaffe).

 7.    Minst 1 simbesök varje vecka (kan bytas mot innebandy eller friskis besök).

 8.    Till gymmet med Jonas minst 1 ggr per vecka.
 
 9.    Minst 10000 steg varje dag.

10.   Inget godis, inga kakor, ingen skräpmat (pizza, hamburgare, pommes frites).

11.   80 situps om dagen + mitt lilla hemmagyms schema

Kommer fler krav efter hand men kommer inte på något mer just nu

Klockan är 10 nu och Jag och Atlas har redan gått 4000 steg Det känns bra. Vi har fått en bra stegräknare (bästa jag haft faktiskt) den räknar först efter att man har gått 6 steg i rad, då kommer det upp 6 steg i displayen detta gör att skumpningarna medans man kör bussen inte bidrar till gratis steg. Jag körde i 2 timmar igår efter att jag satt på mig den för att prova och den registrerade inte ett enda extra steg. Toppen! Den nollställer sig inte heller som många andra stegräknare gör, eftersom man måste trycka in två knappar samtidigt och dessa knappar är dessutom nedsänkta. Tack Swebus för stegräknaren, detta är den bästa present på länge!


Trädgårds arbete ger inte många extra steg men kaloriförbränning ändå, Atlas hjälper naturligtvis till. Vet inte vad vi ska ha det stora hålet i grusgången till men Atlas tyckte det var fint.


Fast det blir inte mycket kaloriförbränning när valpen sköter allt grävande. Men tack för hjälpen Atlas, nu kan jag plantera mina smulgubbeplantor i luckrad och rotfrijord.


Färdigt!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Tack för dom orden Therese.

2008-09-29 @ 20:44:51
URL: http://dannejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0