Första dagen avklarad

Är så nöjd. Nu har första stegräknar dagen snart tagit slut. Mitt nya liv började ganska lätt. Känner mig superinspirerad. Jag har varit duktig. Har inte haft något vidare godissug. Men har sett till att äta i tid, vilket hjälper jättemycket. Jag har gått tre lååånga promenader idag. Och tränat på gym. Jag har krattat löv i min trädgård, vilket knappt gav några steg på räknaren alls, man rör ju mest armarna och tar inte några 6 steg i rad så att stegräknaren börjar räkna. Men men det förbränner kalorier och trädgården blev fin. 

Anette var här idag, hon följde med på en promenad. Sedan åkte vi och handlade på trestad center. Det var trevligt med lite sällskap. När hon skulle åka hem och vi väntade på bussen, kom Daniel gåendes. Haha jag som har "retat" honom för att jag ska slå honom i stegräknar tävlingen (mest för att jag vet att det är en omöjlighet). Han har jobbat idag men när vi sågs stod hans räknare på 18 000 steg medans min stod på 14 000. Hur är detta möjligt!!!  Jag tyckte han kunde ta bussen hem men han flinade bara och sa NOPE!
Men Daniel gick förhoppningsvis bara hem. Själv gick jag till gymmet och powerwalkade i en halvtimme. Jag tror inte att jag har slagit honom idag, men jag hoppas. Herregud, jag har varit ledig idag och haft en massa tid för att gå. Men nu ska jag jobba hela veckan, det kommer att bli svårt det här. Men men jag vill ju helst ner i vikt så all ansträngning är ju toppen.

Såg förresten precis i Daniels blogg att hans 18 000 steg kommit från att han har gått i stort sett runt hela Vänersborg.
Stan, Onsjö, Brätte, Öxnered, Blåsut och Dalbobron hem. Haha jag har ju bara gått runt i Blåsut. Jag har nog gett mig in i en lek som jag inte kan tåla :oD.


Idag har jag inte ätit något onyttigt.

Jag har gjort mina 80 situps.

Har ingenting att bikta.

Jag har gått 25 765 steg idag

Jag har ätit tre frukter plus mina vitaminer.

Jag har varit på bra humör och inte kännt mig sugen på något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0