1 februari 2010

1 februari idag, det känns underbart att denna månaden är så kort, bara 28 dagar, nu vill jag har vår! Denna vinter tycker jag har varit helt underbar, herregud vad mycket snö, det är ju hur häftigt som helst. Men måste tillslut erkänna att det är krångligt att rulla ut barnvagnen på hundpromenaderna när Jonas jobbat. Speciellt när det har varit mellan 15-20 minus och vi inte velat ta ut lillan, som tur är har Jonas mamma ställt upp som barnvakt då.
Det ska bli så skönt när det är vår och man kan ta lååååånga promenader och utan att klä på lillan hur mycket som helst.


Sakta men säkert (väldigt sakta) har jag gått ner hekto för hekto. Tänk att det är såååå lätt att gå upp i vikt och tar såååå lång tid att gå ner. Men jag har ju ett tag kvar till beach 2010 i alla fall :o).

Lillan har nyss lärt sig att göra ljud även på inandningen, första gången jag hörde det trodde jag först att hon inte fick någon luft. Men när jag kollade på henne såg hon sååå himla nöjd ut och sakta med säkert prövade hon på lite andra nyanser och toner i sina inandningsljud. Hon är så söt.

Vi har även börjat med smakportioner och hon ÄLSKAR det. Hon blir helt förtvivlad när maten tar slut.


Hon har även kommit på att det är trevligt att gå upp INNAN tuppen. Vid 5 tiden på morgonen tycker hon att hela familjen har sovit färdigt. Nu måste jag verkligen sluta upp med att gå och lägga mig vid 2 på natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0