Nyår

Sitter här alldeles lycklig med min kaffekopp och lyssnar på mitt älskade NoFx.

2009 var ett annorlunda år. Första nio månaderna var spännande men jobbiga, fyllda av förväntan, nyfikenhet, lycka och nervositet. De tre sista oxå jobbiga men UNDERBART roliga. Kan fortfarande inte fatta att vi har en liten flicka här hos oss nu. Helt fantastiskt.

2010 ska bli så roligt, längtar efter alla nya framsteg. Tänk så många FÖRSTA det ska bli detta året. Första tanden, första matprovningen, första strandbadet, första steget (kanske), första ordet osv osv.

Måste bara berätta att Cornelia tajmade in att sätta sitt första ljudliga skratt på julafton och greppade även tag i sina fötter för första gången på julafton (bästa julklappen för mig). Helt underbart, plötsligt förstod man vad ens kompisar pratat om när dom berättat att deras barn gjort dessa framsteg. Har inte tidigare förstått hur fantastiskt stort det känns. :o).

På nyårsafton var vi hemma hos Jonas föräldrar Joakim, Lena och barnen var oxå där det var jättetrevligt. Jag skulle egentligen varit i Lindesberg hos underbara Irene men efter några mardröms bilfärder till och från Göteborg med Cornelia i bilen insåg jag att det inte vore en vidare bra ide att sätta sig ca 5 timmar i bilen med henne. Även om vi skulle stannat och tagit flera pauser så hade det varit lite väl långt med en hysterisk bebis.


Nyårslöften, detta året har jag "BARA" lovat att förändra hela mig själv:o). Nu jäklar (ops har lovat att sluta svära)  i alla fall nu sjuttsingland (haha) ska jag ta tag i mitt sockerberoende. Jag ska börja träna, gå ner i vikt (bara 15kilo, lätt som en plätt haha)  jag ska sova och äta regelbundet, jag ska sluta stressa, jag ska vara snäll, jag ska inte göra två saker samtidigt, jag ska lära mig att sträcka på mig, jag ska öva mycket på min gitarr, jag ska använda tandtråd, jag ska ta hand om mina vänner!

Började med att göra stora men nyttiga frukostar vilket har bidragit till att jag faktiskt är MÄTT halva dagen och inte alls vidare godis sugen. Jag har ätit långsamt och gjort färdigt mina frukost tallrikar innan jag sätter mig för att äta, det har bidragit till att man inte smörar sig smörgås efter smörgås. Jättebra! Och det känns riktigt lyxigt. Det är verkligen värt att anstränga sig lite. Just det har även börjat äta upp mina vitamintabletter som legat i skåpet, tex rosenrot, ginseng och omega 3 och ärligt talat känner jag mig jättepigg. Helt underbart att känna det.


Atlas har varit snäll och dragit ut mig på låååååånga vinterpromenader i drivor av snö. Han är så snäll:o). Men nu ska jag även spela innebandy varje söndag och börja att simma och gå i yoga. Ska bli kul.
Vill så väldigt väldigt gärna klara det denna gången och är mer taggad än någonsin. Denna sommaren är det JAG som springer fram och tillbaks i strandkanten och visar upp min nya slimmade och vältränade kropp (haha *drömmer vidare*)




Min lilla docka på nyårsafton!

LYCKA TILL MED ERA NYÅRSLÖFTEN MINA VÄNNER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0